SnowTrex świętuje 1 milion Klientów

08/11/2018 - SnowTrex

Jesienią 2018 SnowTrex świętuje 1 milion Klientów! Z okazji osiągnięcia kamienia milowego redakcja SnowTrex przeprowadziła wywiad z dyrektorem zarządzającym Andreasem Rühl.

SnowTrex świętuje jesienią 2018 1 milion Klientów.

TravelTrex GmbH z marką SnowTrex powstał w roku 1999 w mieszkaniu studenckim jako jednoosobowa firma, od wielu lat jest natomiast czołowym organizatorem wyjazdów zimowych w Niemczech. Firma rozwija się również na arenie międzynarodowej. Tej jesieni SnowTrex odnotował swojego milionowego Klienta. Co przede wszystkim doceniają urlopowicze decydujący się na wyjazd zimowy ze SnowTrex?

Nasi Klienci doceniają naszą bogatą ofertę (ponad 2000 dostępnych obiektów), atrakcyjną prezentację w internecie, nasze kompetencje (jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie i doradzamy również osobiście) oraz niezwykle korzystne ceny (z gwarancją najlepszej ceny).

Co skłoniło Pana do założenia w roku 1999 własnej firmy, zajmującej się wyjazdami narciarskimi?

W istocie były ku temu dwa powody: miłość do narciarstwa i moja pasja jako przedsiębiorcy. Już w dzieciństwie miałem zamiłowanie do sportów zimowych. Aby móc spędzać więcej czasu na nartach, już w wieku 18 lat zrobiłem certyfikat instruktora narciarstwa i towarzyszyłem licznym grupom podczas wyjazdów narciarskich. Dzięki mojej żyłce do przedsiębiorczości już w roku 1991 organizowałem wraz z innymi instruktorami grupowe wyjazdy narciarskie, wówczas pod marką „SKI fascination”.

W roku 1998, kiedy to holenderski organizator „SnowTrex Utrecht“ postanowił spróbować swoich sił na rynku niemieckim, rozpoznałem szansę w ich niepowtarzalnej koncepcji (bez wyjazdów grupowych) i po krótkiej, aczkolwiek owocnej współpracy założyłem w roku 1999 firmę TravelTrex GmbH.

Co Pana zdaniem zadecydowało o sukcesie marki SnowTrex?

Nie ma jednego powodu, lecz wiele różnych faktorów, które się na to złożyły.

Wśród najważniejszych osobistych cech, które przyczyniły się do sukcesu, mogę wymienić optymizm i wytrwałość. W ciągu tych lat, jeszcze przed powstaniem SnowTrex, musiałem się zmagać z wieloma przeciwnościami, nigdy jednak nie straciłem zapału do stworzenia firmy zajmującej się organizacją wyjazdów zimowych.

Jednocześnie miałem szczęście znaleźć właściwych pracowników: Thomas Bartel rozpoczął pracę w SnowTrex jako praktykant w roku 2002. Sam będąc instruktorem narciarstwa, w krótkim czasie rozwinął taki entuzjazm dla SnowTrex, że wraz ze mną przepracował wiele nocy. Po dziewięciu miesiącach praktyki zapytałem go natomiast, czy w przyszłości nie chciałby stać ze mną na czele TravelTrex. Awans z praktykanta na dyrektora! W tym miejscu wymienić muszę ponadto Stefana Willems oraz Marca Behrmanna, którzy zaczęli swoją przygodę z firmą w roku 2003, aktualnie należą natomiast do prokurentów i tworzą wraz ze mną i Thomasem Bartel kierownictwo firmy. Dzięki tym czterem osobom oraz kolejnym pracownikom, którzy dołączyli do nas w następnych latach, jesteśmy wyjątkowo dobrze zorganizowani.

Obecne kierownictwo SnowTrex: Andreas Rühl, Marc Behrmann, Stefan Willems, Thomas Bartel (od lewej).

Oprócz dobrego zespołu potrzebny jest również atrakcyjny produkt: w odróżnieniu od innych organizatorów skoncentrowaliśmy się od samego początku na rzeczach najistotniejszych – zakwaterowaniu i karnecie narciarskim. Dzięki temu jesteśmy w stanie obsłużyć znacznie większą grupę docelową, niż organizatorzy grupowych wyjazdów narciarskich. Pary, rodziny i grupy poszukujące zakwaterowania wraz z karnetem narciarskim w atrakcyjnej cenie, są u nas we właściwym miejscu!

Istotnym czynnikiem w naszym przypadku było to, że odpowiednio wcześnie postawiliśmy na internet i rozwój na międzynarodowym rynku. Aktualnie SnowTrex jest w wielu krajach europejskich wiodącym organizatorem wyjazdów i nadal prężnie się rozwija: „SnowTrex Litwa” pojawił się w sierpniu jako 18 kraj online, liczba dostępnych ofert wzrośnie tej zimy z 1500 do 2000, natomiast wzrost w sprzedaży sięga obecnie 14%.

Po 19. latach milion Klientów. Jakie to uczucie dla założyciela firmy?

W jakim sensie nierealne. Pierwszej zimy byłem dumny z 500 Klientów, wówczas 10000 podróżujących było dla mnie niewyobrażalne. Pierwsza rezerwacja została wtedy dokonana w sierpniu – w tym samym okresie w roku 2018 mieliśmy już do tej pory 10000 gości. Niewiarygodne, ile się wydarzyło od momentu powstania firmy. W roku 1999 nie mieliśmy nawet strony internetowej, wszystkie rezerwacje dokonywane były przez katalogi, ogłoszenia w gazecie i wywieszki na uniwersytetach. Obecnie mamy ponad 100 pracowników, wśród nich wielu uczniów, oraz ponad 100000 gości rocznie. Taki sukces napawa oczywiście dumą, uczy jednak również pokory, nie jest bowiem oczywiste, że szczęście zawsze będzie nam sprzyjać, niezależnie od wytrwałości.

Obecnie w SnowTrex zatrudnionych jest ponad 100 międzynarodowych pracowników.

Obecnie SnowTrex sprzedaje wyjazdy narciarskie niemal w całej Europie. Skąd pochodzi większość Klientów i jakie destynacje są najbardziej popularne?

Nasi Klienci pochodzą z niemal 50 krajów. Duża część oczywiście z Niemiec – niemal 56% – pozostałe 44% to Klienci międzynarodowi, przede wszystkim z Holandii, Francji, Anglii i Polski. Niekwestionowanym faworytem wśród destynacji jest Austria, która jednak tylko nieznacznie wyprzedza Francję. Na oba kraje przypada aż 85% wszystkich rezerwacji.

W jakim stopniu zmienili się Klienci i ich potrzeby w 19-letniej historii firmy? Jak SnowTrex stara się sprostać tym oczekiwaniom?

W ciągu 19 lat wiele rzeczy można zaobserwować. W początkowym okresie mieliśmy wielu młodych Klientów, którzy rezerwowali przede wszystkim wyjazdy do Francji. Osoby te należą co prawda w dalszym ciągu do grona naszych Klientów, jednak w międzyczasie wiele z nich założyło rodziny i wybiera chętniej Austrię, jako kierunek podróży, co sprawiło że znacznie rozwinęliśmy naszą ofertę właśnie pod tym kątem. Można powiedzieć, że rozwijaliśmy się wraz z potrzebami naszych Klientów. Tak bogata oferta postawiła przed nami kolejne wyzwanie, jakim było stworzenie możliwości dopasowania danego wyjazdu do swoich potrzeb. Właśnie w tym tkwi siła naszej strony internetowej: nieważne czy hotel, czy apartament, na stoku czy w dolinie, luksus czy low cost – te kryteria i nie tylko można u nas wybrać w procesie wyszukiwania.

Niekwestionowany faworyt wśród Klientów SnowTrex: Zillertal.

Jakie działania podejmuje SnowTrex, by przekonać rodziny i młode osoby do sportów zimowych?

Na pierwszym miejscu wymieniłbym przede wszystkim wyjątkowo korzystne cenowo oferty, atrakcyjne dla młodych osób oraz tych rodzin, które nie są zależne od ferii szkolnych: podczas naszej Crazy Booking Night oferujemy tydzień urlopu narciarskiego we Francji wraz z karnetem już od 304 zł, z czego sam karnet ma wartość 616 zł.

Ponadto każdego roku organizujemy dla miłośników sportów zimowych tygodniowe wydarzenie na inaugurację sezonu na francuskim terenie narciarskim Les 2 Alpes: oprócz jazdy na nartach oferujemy również program z licznymi atrakcjami dla niemal 1000 uczestników – łącznie z koncertem na żywo, wieczorem z grzanym winem, aż po imprezy après-ski, a wszystko to już od 788 zł wraz z karnetem narciarskim.

Ze względu na potrzeby rodzin poszerzyliśmy w ostatnich latach naszą ofertę obiektów przyjaznych dzieciom, częściowo z niezwykle korzystnymi zniżkami. Ponadto nasi Klienci doceniają możliwość uwzględnienia w rezerwacji dodatkowych świadczeń, jak korzystne cenowo kursy narciarskie lub wypożyczenie sprzętu.

Zasadniczo wspieranie młodych miłośników sportów zimowych jest dla nas wyjątkowo ważne. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko w naszej ofercie, ale również w naszym zaangażowaniu jako sponsor „Felix Neureuther Race Camps”, wspierającym utalentowaną młodzież oraz jako partner kampanii „Dein Winter. Dein Sport“, która promuje pozytywne aspekty sportów zimowych: ruch, zdrowie, przyjaźń, obcowanie z naturą, emocje i dreszczyk rywalizacji.

W jaki sposób będzie świętowany kamień milowy „1 milion Klientów”?

1 milion Klientów to dla nas przede wszystkim okazja, by powiedzieć „Dziękuję”. Jestem niezwykle wdzięczny za to, że tylu Klientów zaufało marce SnowTrex i wyjeżdża z nami na urlop narciarski. W szczególności może się cieszyć nasz milionowy Klient, a mianowicie Pan Bodenheimer, który 30.10.2018 dokonał u nas rezerwacji: cały wyjazd otrzymał on od nas w prezencie – 5-dniowy urlop w Bad Hofgastein dla 4 osób.

Jak ocenia Pan przyszłość sportów zimowych?

W kwestii przyszłości sportów zimowych jestem pozytywnie nastawiony. Wynika to z wielu powodów: po pierwsze urlop zimowy to atrakcja sama w sobie, podczas której nie zabraknie wyjątkowych przeżyć i idealne połączenie aktywności sportowej i relaksu. Po drugie sam produkt jest coraz bardziej atrakcyjny: zarówno ośrodki narciarskie, jak i operatorzy wyciągów inwestują miliony w rozbudowę swojej oferty. Przykładowo przed dwudziestoma laty wjazd na górę podwójnym wyciągiem krzesełkowym zajmował nawet 20 minut lub dłużej. Dzisiaj na wielu terenach narciarskich sama jazda wyciągiem jest niepowtarzalnym przeżyciem, pomijając nawet samo szusowanie, czy idealnie spreparowane stoki. Ponadto sztuczne naśnieżanie to gwarancja dobrych warunków narciarskich na niespotykaną dotąd skalę. Po trzecie ogromny sukces SnowTrex pozwala mi optymistycznie spoglądać w przyszłość: dzięki atrakcyjnym ofertom udało nam się w ciągu tych lat przekonać tysiące ludzi do sportów zimowych i jestem pewien, że dobra passa będzie trwała również w przyszłości.

Co oznacza milion Klientów dla przyszłych działań Pana przedsiębiortswa?

Po pierwszym milionie przychodzi drugi! Dotarcie do miliona zajęło nam niemal 19 lat, drugi milion chcemy natomiast osiągnąć w czasie o połowę krótszym, może nawet w roku 2025… W tym celu chcemy umocnić swoją pozycję lidera na rynku niemieckim oraz stać się czołowym organizatorem wyjazdów również w innych krajach. Aktualnie mamy w ofercie niemal 2000 obiektów, również pod tym względem chcemy się intensywnie rozwijać.

Ponadto chcemy przenieść nasz sukces również na inne dziedziny i wzmocnić w branży turystycznej nasze pozostałe marki, jak np. SportsTrex.

Zasadniczo widzimy jeszcze ogromny potencjał, by zaistnieć na rynku turystycznym z naszymi pozostałymi markami. Naszym kolejnym kamieniem milowym będzie 20-lecie firmy w lipcu 2019, w związku z którym z pewnością powstaną kolejne ciekawe pomysły na rozwój przedsiębiorstwa.

Dyrektor zarządzający Andreas Rühl ma nadzieję na osiągnięcie wkrótce 2 milionów Klientów.
SnowTrex-Award 2019 – najpopularniejsze tereny narciarskie & obiekty w sezonie

W tym roku 64 obiekty i 66 terenów narciarskich zostało wyróżnionych ...

Bez hałasu i spalin: 10 ośrodków wyłączonych z ruchu kołowego

Zapinamy narty i wyłączamy silniki: poniżej znajdą Państwo 10 ośrodków ...