7 końcówek przeciwko zimnym stopom i zimnym dłoniom

29/08/2019 - Katarzyna Staniszewska

Jazda na nartach to świetna zabawa – świeże powietrze, ćwiczenia, słońce przez cały dzień. Ale co zrobić, jeśli nie możesz cieszyć się całą przyjemnością z jazdy na nartach, ponieważ ręce i stopy są ciągle zimne? SnowTrex ma 7 wskazówek przeciwko zimnym dłoniom i stopom podczas jazdy na nartach.

Zimne ręce i stopy podczas jazdy? To już nie problem!

Wskazówka 1: Utrzymuj ciepło na głowie

Dużo ciepła ciała jest również tracone przez głowę. Dlatego ważne jest, aby chronić je nie tylko przed wstrząsami, ale także przed zimnem. Dzięki kaskowi narciarskiemu ocieplenie nakrycia głowy nie stanowi już problemu. Pod nimi zalecana jest warstwa rozgrzewająca. Pozostaje pytanie, czy należy użyć bandany, cienkiej czapki czy kaptura. W każdym przypadku głowa jest chroniona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, a tym samym przed ochłodzeniem.

Kask chroni również przed wychłodzeniem.

Wskazówka 2: Noś skarpety narciarskie z wełną

Skarpety narciarskie z zawartością wełny powinny być noszone w butach narciarskich. Te utrzymują ciepło szczególnie dobrze w bucie. Ponadto zawartość wełny zmniejsza również pocenie się stóp, co z kolei zapobiega ich ochłodzeniu.

Wskazówka 3: Wykonuj małe ruchy pomiędzy zjazdami

Długi czas oczekiwania przy wyciągu pozwala na szybkie schłodzenie ciała. Stąpanie w miejscu lub lekkie rozciąganie górnej części ciała przeciwdziała staniu w miejscu i wspomaga krążenie krwi. Podczas jazdy wyciągiem lub krótko po wyjściu z kolejki, okazjonalne masowanie nadgarstków pomaga pobudzić krążenie krwi, a tym samym uniknąć zimnych rąk. Pomaga również krótka przerwa gimnastyczna.

Podczas dłuższych przystanków warto wykonywać ćwiczenia.

Wskazówka 4: Noś rękawice z jednym palcem

Nawet jeśli kojarzysz rękawice jednopalczaste z rękawicami dziecięcymi – są one również dostępne dla dorosłych i mają decydującą zaletę: w przeciwieństwie do rękawic pięciopalczastych, tutaj palce są w „grupie” i mogą produkować ciepło razem. To czysta praca zespołowa. Alternatywnie można również założyć jeszcze cienkie rękawice wewnętrzne/jedwabne rękawice pod rękawicami narciarskimi.

Wskazówka 5: Wzmocnij swój bilans energetyczny

Warto pamiętać, że organizm zużywa dużo energii podczas jazdy na nartach, którą należy mu zwrócić. Jeśli nie chcesz robić sobie długiej przerwy, możesz zachować dobrą kondycję dzięki małym dozownikom energii. Batony czekoladowe lub suszone owoce nadają się szczególnie jako małe przekąski pomiędzy nimi. Można je łatwo przechowywać w kieszeni kurtki i zapewnić ciału niezbędną energię. Kiedy zatrzymasz się w górskiej chatce, gorące napoje lub ciepłe posiłki ogrzeją cię ponownie od środka.

Gorące napoje doskonale ogrzewają od środka.

Wskazówka 6: Prawidłowa regulacja butów narciarskich

Buty narciarskie nie powinny być kupowane zbyt duże lub pożyczone. Zmniejsza to nie tylko ryzyko wypadków na stokach, ale przede wszystkim ryzyko zbyt ciasnego ich zapięcia, a tym samym ograniczenia krążenia krwi. W przerwach należy otworzyć buty narciarskie, aby poprawić krążenie krwi, nawet w łydkach.

Wskazówka 7: Dodatkowe ogrzewacze

Zarówno buty narciarskie, jak i rękawice mogą być teraz podgrzewane przy użyciu akumulatora. Jeśli więc nadal masz zimne stopy w butach narciarskich lub zimne ręce w rękawicach z wyżej wymienionymi wskazówkami, najlepiej jest użyć takich środków.

Rodzaje wyciągów – od orczyka do kolejki 3S

Bez wyciągów narciarstwo z pewnością nie byłoby tak przyjemne. W końcu, kto ...

Najpiękniejsze trasy w lesie – wskazówki dla fanów natury

Jazda na nartach poniżej linii drzewa ma swój urok. Leśne zjazdy to bajkowe trasy ...